Περιοδος: Α τρίμηνο 2024
7ο Τμήμα Ολοήμερου Σχολείου
Το Project “Πάρε Θέση” είναι το αποτέλεσμα μιας δημιουργικής και συνεργατικής προσπάθειας που είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από τον εκφοβισμό, με ιδιαίτερη έμφαση στον διαδικτυακό εκφοβισμό. Μέσα από μια πολυδιάστατη εκπαιδευτική διαδικασία, οι μαθητές δημιούργησαν ένα τραγούδι και ένα βίντεο κλιπ που στέλνουν ένα ισχυρό μήνυμα: “Μην μένεις σιωπηλός, πάρε θέση!”
Η Διαδικασία του Προτζεκτ
- Μαθήματα και Συζητήσεις:
- Ξεκινήσαμε με εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την κατανόηση του εκφοβισμού, επικεντρώνοντας στη σημασία του ρόλου του παρατηρητή.
- Οι μαθητές κατανόησαν ότι οι επιλογές τους, είτε να παρέμβουν είτε να παραμείνουν αμέτοχοι, επηρεάζουν καθοριστικά την έκβαση τέτοιων περιστατικών. Μέσα από συζητήσεις και ανάλυση παραδειγμάτων, αναγνωρίσαμε τη δυσκολία του να πάρεις θέση, αλλά και τη σημασία του να υποστηρίζεις το θύμα.
- Συγγραφή Στίχων:
- Οι μαθητές έγραψαν στίχους, εκφράζοντας τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για το θέμα. Οι στίχοι αποτέλεσαν τη βάση για τη σύνθεση του τραγουδιού, συνδυάζοντας τις ιδέες και τη φωνή όλων.
- Δημιουργία Τραγουδιού:
- Η μουσική για το τραγούδι δημιουργήθηκε με τη χρήση σύγχρονων εργαλείων, τα οποία μας έδωσαν τη δυνατότητα να συνδυάσουμε τους στίχους με ένα μοντέρνο μουσικό στυλ. Το τελικό αποτέλεσμα ενσωμάτωσε τις ηχογραφήσεις των μαθητών ως δεύτερες φωνές, δίνοντας στο τραγούδι ζωντάνια και συμμετοχικό χαρακτήρα.
- Δημιουργία Βίντεο Κλιπ:
- Το βίντεο κλιπ σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τους μαθητές, οι οποίοι συνεργάστηκαν για τη σύνθεση εικόνων, γραφικών και κειμένων. Χρησιμοποίησαν φωτογραφίες τους, τις οποίες μετέτρεψαν σε καρτούν, και συνδύασαν εφέ, κινούμενα κείμενα και δημιουργικά γραφικά. Η ομαδική δουλειά ανέδειξε τη φαντασία και την δημιουργικότητα κάθε μαθητή.
Οι Εκπαιδευτικοί Στόχοι που Πετύχαμε
- Κατανόηση του Εκφοβισμού:
- Οι μαθητές έμαθαν να αναγνωρίζουν τις διαφορετικές μορφές εκφοβισμού και να κατανοούν τη σημασία της ενεργής παρέμβασης.
- Εμβάθυναν στον ρόλο του παρατηρητή, συνειδητοποιώντας ότι η σιωπή ή η ανοχή ενισχύουν το φαινόμενο.
- Ανάπτυξη Δημιουργικότητας:
- Η διαδικασία συγγραφής στίχων και δημιουργίας του βίντεο έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να εκφράσουν τις ιδέες και τα συναισθήματά τους με δημιουργικό τρόπο.
- Καλλιέργησαν την αισθητική τους μέσα από την παραγωγή του τελικού προϊόντος.
- Συνεργασία και Επικοινωνία:
- Η συνεργατική εργασία για τη δημιουργία του βίντεο κλιπ ενίσχυσε τη συνεργασία, την ομαδικότητα και την επικοινωνία μεταξύ των μαθητών.
- Εξοικείωση με Σύγχρονα Εργαλεία:
- Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με σύγχρονα εργαλεία που τους επέτρεψαν να δουν πώς η τεχνολογία μπορεί να υποστηρίξει τη δημιουργικότητά τους, χωρίς να είναι αυτός ο κύριος στόχος του μαθήματος.
Προβληματισμοί και Χρήση Τεχνολογίας
Κατά τη διάρκεια του προτζεκτ, η τεχνολογία αποτέλεσε ένα εργαλείο που ενίσχυσε τις δυνατότητες των μαθητών να εκφραστούν δημιουργικά. Ωστόσο, η χρήση της ήταν υποστηρικτική και όχι αυτοσκοπός.
- Η τεχνητή νοημοσύνη ως εργαλείο δημιουργίας:
Χρησιμοποιήθηκε για τη σύνθεση μουσικής και τη διαμόρφωση του βίντεο, δίνοντας τη δυνατότητα στα παιδιά να δουν πώς οι ιδέες τους μπορούν να μετατραπούν σε κάτι χειροπιαστό. - Εστίαση στις ιδέες των μαθητών:
Η δημιουργία του περιεχομένου ήταν εξ ολοκλήρου αποτέλεσμα της φαντασίας, της προσπάθειας και της συνεργασίας των μαθητών. Η τεχνολογία λειτούργησε απλώς ως μέσο ενίσχυσης αυτής της δημιουργικότητας.
Το Μήνυμα του Προτζεκτ
Το τραγούδι και το βίντεο κλιπ “Πάρε Θέση” αποτελούν κάλεσμα προς όλους να μην παραμένουν αμέτοχοι όταν γίνονται μάρτυρες περιστατικών εκφοβισμού. Το έργο αυτό είναι η φωνή των μαθητών μας, που καλεί σε δράση και υποστήριξη για να δημιουργηθεί ένα ασφαλέστερο και πιο δίκαιο περιβάλλον για όλους.